Jak współpracować z agencją SEO?

Chcesz znaleźć się na szczycie listy w wyszukiwarce Google? Agencja SEO może Ci w tym pomóc. Sprawdź, jak przygotować się do współpracy. Warto wiedzieć, co sprawia, że pozycjonowanie stron jest efektywne, a marketing przynosi założone cele.

1. Opowiedz o swojej marce

Pierwszym etapem współpracy z agencją marketingową jest stworzenie briefu. Działania pod kątem SEO będą skuteczne tylko wtedy, gdy zostaną dobrane do indywidualnego profilu marki. Nikt nie wie o firmie więcej niż jej właściciel. Dlatego osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie zadają liczne pytania i starają się jak najlepiej zrozumieć oczekiwania klienta. Trzeba zastanowić się między innymi nad:

  • preferowanym stylem komunikacji z odbiorcami strony,
  • frazami, które zostaną wybrane pod algorytmy Google,
  • charakterystycznymi cechami oferty,
  • działalnością konkurencji i sposobami, dzięki którym można się wśród niej wyróżnić.

Brief jest zbiorem informacji, które przydadzą się w trakcie planowania kampanii marketingowej. Warto postarać się, by był jak najbardziej wyczerpujący i podzielić się swoją wizją z pracownikami agencji.

2. Wprowadzaj konieczne zmiany

W przypadku wielu stron internetowych działania SEO wiążą się z koniecznością wprowadzenia sporych zmian. Przedsiębiorca musi się z tym pogodzić i pamiętać, że marketing sieciowy wymaga pewnego rodzaju elastyczności. Witryna powinna zostać dopasowana do współczesnych realiów. Zazwyczaj obejmuje to jej rozbudowę, wdrożenie dodatkowych treści i zmianę kodu. Na tym etapie trzeba zaufać specjalistom. Wprowadzenie wszystkich poprawek może zająć trochę czasu i będzie wymagać nieco cierpliwości ze strony właściciela firmy. Stawka jest jednak bardzo wysoka, ponieważ pozostanie w tyle za konkurencją, może dla biznesu skończyć się stratami.

3. Zadbaj o sprawną komunikację

Osoba, która zleca pozycjonowanie, zawsze ma decydujący głos. Profesjonalna agencja SEO analizuje i omawia z klientem proponowane zmiany. Jeśli ich akceptacja się odwleka i zlecający długo nie przekazuje swojej odpowiedzi, proces optymalizacji witryny może się opóźnić. Obu stronom powinno zależeć na sprawnej i szybkiej komunikacji. W idealnej sytuacji:

  • sugerowane zmiany są wyjaśniane w sposób prosty i zrozumiały dla zleceniodawcy,
  • klient bezzwłocznie przesyła swoją decyzję na temat propozycji,
  • pracownicy agencji są otwarci na ewentualne modyfikacje i dalsze wyjaśnienia,
  • po zatwierdzeniu pomysł zostaje szybko wdrożony w życie.

Komunikować można się w różny sposób  e-mailowo lub telefonicznie.

Skuteczny marketing i pozycjonowanie stron

Efekty współpracy z agencją SEO zależą nie tylko od wykonawcy. Bądź otwarty na sugestie specjalistów, stwórz dobry brief i od razu mów o swoich oczekiwaniach. Dzięki temu pozycjonowanie Twojej strony będzie skuteczniejsze, a planowane działania marketingowe zostaną wdrożone bez opóźnień.

Podobne artykuły